Deel 2 Zomer Najaar Spanje 2016

19 aug. Wij gaan om 11.00 uur weg bij onze kinderen en kleinkinderen, het waren hele leuke dagen samen. De camper uit de oprit gemaneuvreerd, wij rijden naar de autoroute, na Pau nemen wij de afslag naar Pamplona en gaan door de Pyreneeën, veel haarspeldbochten en smalle wegen. Na Pamplona gaan wij richting Logrono daar is een CP bij een meertje in een bos, de CP is gratis 2 km van de snelweg.   280 km.
20 aug. wij gaan op weg naar Peter mijn broer, lekker geslapen, wij gaan om 10.00 uur op weg naar Madrid, eerst nog een stuk snelweg, daarna de 2 baans naar Burgos, langs de weg een pad waar heel veel mensen lopen op weg naar Santiago de Compostela, het weer is ligt wisselvallig, na Burgos de 4 baans naar Madrid, de zon komt door, wij sturen een sms naar Peter dat wij er bijna zijn. Om 13.30 uur arriveren wij bij Peter, weer leuk hem terug zien mijn broer en Sally en de 2 zonen. Wij zetten de camper in een straatje tegenover zijn huis. Het weer is weer mooi, een beetje zwemmen en natuurlijk drinken.   302 km.
P1020441P1020437P1020440
21 aug. een prachtige dag, voor het ontbijt eerst zwemmen en buiten douchen. Het ontbijt natuurlijk buiten. Ik ga met Peter naar de bodega een plaatsje verder, wij kopen wijn van Madrid, ik koop een pak wijn van 15 liter voor 20 euro, de wijn smaakt heerlijk, s’ avonds gaat de barbecue aan, het is heel gezellig met Peter,Sally, Oliver en Julian, op de computer gaan wij vast diverse huizen bekijken, het was een heerlijke dag.
22 aug. lang geslapen het is in de nacht heerlijk, ca. 20 gr. s’ morgens wat lezen en zwemmen, ik loop in de middag naar het centrum, pin daar en koop 2 broden voor 1 euro. Het is vandaag warm 35 gr. In de camper is het 55 gr. wij zitten tot in de nacht buiten en drinken de wijn van Madrid. Oliver gaat morgen naar Barcelona.
P1020451.P1020447
23 aug. Wij gaan vandaag uitgebreid lunchen een dorp verder, het vaste eettentje van Peter. Vandaag een weeralarm in Madrid, het wordt vandaag 40 gr. Om 13.00 uur vertrokken, wij gaan eerst naar Sabadell bank, daar introduceert Peter mij, hij vertelt dat ik klant wil worden en een huis aan de kust wil, internet bankieren en alle diensten kunnen in het Nederlands, interessant hoe Peter dit doet, daarna naar het restaurant, wij worden verwelkomd door de hele familie, eten 3 gangen, het kan dus echt met 4 personen incl. drankjes voor 40 euro, heerlijk. S,  middags rusten, s’ avonds een klein hapje.
P1020458P1020461P1020464
24 aug. na het ontbijt nemen wij afscheid, het waren hele leuke en interessante dagen , afgesproken dat als wij aan de kust wonen, zij naar ons toe komen. Voor Madrid bij een gigantisch winkelcentrum kopen wij bij Orange een internet kaartje en boodschappen bij de supermarkt. Wij nemen de snelweg door Madrid, wat een stad en warm!! wij gaan richting Cordoba, wij hadden een CP uitgezocht bij de snelweg, komen daar aan een betonnen plaat en geen camping gedrag, water tanken en weggegaan, onderweg veel druiven en veel olijfbomen, wij gaan verder richting Nat. park Daimiel de las tablas 40 km verder een CP midden in de natuur met helemaal niets, wel toiletten en een klein winkeltje, veel mensen gaan vogels kijken aan het meer, wij zetten de camper in de schaduw naast een Spaanse camper, om 21.00 uur verplaatsen wij de camper bij de huisjes van het park.  Peter belde nog in Madrid was het 44 gr.  250 km.
25 aug. een koele nacht ca. 19 gr. heel goed kunnen slapen, wij gaan richting Valdepenas een bekende wijn streek, ook hier veel olijven en druiven, wij gaan langs Granada en zien de toppen van de Serra Nevada 4500 mtr. hoog, Een prachtige route met mooie natuur, komen aan in Almerimar een CP aan de haven voor 10 euro. S’ middags aan het strand gezeten met prachtig weer.   432 km
P1020481P1020487P1020492
26 aug. heerlijk geslapen, volgens Ingrid liepen er om 01.00 uur nog veel ouders met kleine kinderen buiten, wij lopen eerst nog door het stadje, ook hier veel huizen niet afgebouwd, wij vertrekken om 10.00 uur, wij gaan richting Almeria, daar is een cp, komen daar aan weer betonnen plaat en warm, wij gaan nog kijken in de haven, daar ook niets, wij besluiten om naar Aqua Amarga te gaan, een CP in een rivierbedding, verleden jaar daar 1 week gestaan, daar aangekomen staan er honderden auto’s en een balk voor de ingang, het zit vandaag niet mee. Wij gaan verder naar Mojocar, verleden jaar hebben wij daar gestaan bij een strandtent, er staan 3 campers wij gaan erbij staan, een mooie plek direct aan zee.  Morgen blijven wij ook hier.  148 km.
27-28 aug. deze 2 dagen helemaal niets, het verslag bijwerken, wat lezen en mensen kijken, wij gaan bij Antinio koffie drinken een biertje drinken. Voor ons staan aardige Engelse mensen, zij zijn al vanaf februari op reis en staan hier al 1 maand. Het weer is fantastisch, eigenlijk te warm, elke dag buiten ontbijten en laat buiten zitten, heerlijk!!!!
29 aug. wij nemen afscheid van de Engelse en gaan weer wat verder, richting Aquilas, wij nemen de kust weg, het is hier nog vol met toeristen, voornamelijk Spaanse mensen, je ziet geen Nederlandse camper, die komen later om te overwinteren. Wij gaan eerst naar de Lidl, een prachtige winkel met goede spullen, daarna verder richting San Juan de Los Terreros, daar hebben wij verleden jaar op een rots gestaan en zijn weggestuurd door de politie, daar mag je niet buiten zitten, even ervoor zien wij campers aan het strand staan, wij gaan bij het pompstation alles halen, gas,diesel en water, zij zijn er helemaal op ingericht. De CP aan het strand is super hier blijven wij weer een paar dagen. 57 km.
30-31 aug. na het ontbijt lopen wij naar de rots waar wij verleden jaar hebben gestaan, drinken daar koffie, weer leuk om het terug te zien, er staan 3 campers, het is een wonderschoon strand. Het weer prachtig 35 gr. Verder lezen wat eten en de blog bijwerken, morgen wil ik hem gaan verzenden. Vannacht kwam er om 04.00 uur een hele familie naar het strand, zij gingen om 08.30 uur weer weg, dat maak je bij ons nooit mee!!