Deel 4 Zomer Najaar Spanje 2016

11 sept. om 10.00 uur handen geschud met onze Nederlands buren, zij vonden het jammer dat wij weg gaan. Ik was de vorige keer te voorbarig met de woning van onze dochter, het was niet de juiste keuze. Wij rijden richting Alicante, eerst boodschappen doen, de Mercadona’s in dit gebied zijn op zondag gesloten en natuurlijk een Lidl, deze supermarkten groeien als paddenstoelen, hypermodern veel Spanjaarden doen daar hun boodschappen. Bij de Lidl is een wasstraat, ik was de camper voor 2 euro incl. was. Dan rijden wij langs Alicante en de luchthaven, voor Alicante rijden wij tussen de zoutmeren door, met heel veel flamingo's, na Alicante nemen wij de afslag naar La Compella, daar is een nieuwe CP 500 mtr van het strand voor 14 euro met alles. Ik neem de fiets en verken de buurt, de wijken zijn nieuw met flatgebouwen.   55 km
12 sept. s’ morgens met de fiets naar La Compella ca. 4 km fietsen, wij gaan nog wel langs 2 makelaars of zij huurhuizen hebben, zij hadden beide 2 huizen, maar de regio hier is niet helemaal wat wij willen, wel is het heel gunstig ten opzichte van de luchthaven van Alicante wij weten wel zeker waar wij evt. willen gaan wonen, het wordt de omgeving van Calpe, ik heb een aantal mails verstuurd naar bedrijven die bemiddelen in huurwoningen, daar gaan wij aan het einde van de week langs. Wij drinken koffie aan de haven lopen door het plaatsje en rijden weer terug naar de camper, langs de kust rijd een tram die direct naar Alicante rijd en Benidorm, wij eten een broodje en gaan s’ middags naar het strand, weer een heerlijk zandstrand met een geweldige zee.
P1020549P1020550P1020552
13 sept. s’ morgen de blog bijwerken en s’ middags naar het strand, Wij drinken om 18.00 uur een borrel met onze Nederlandse buren uit Eindhoven, PSV speelt vanavond!!! Het weer is weer prachtig 34 gr. gisteren hadden wij het koud om 19.00 uur, onzin het was toen nog 27 gr. je went wel heel gauw aan de warmte, je voelt je er heerlijk bij, beter dan in Nederland.
14 sept. heerlijk geslapen, je moest zelfs een lakentje over je heen trekken, om 02.00 uur vuurwerk, waarvoor dat was? om 10.00 uur zeggen wij de de buren gedag en vertrekken, wij rijden richting Benidorm en al gauw zien zij de wolkenkrabbers opdoemen, na Benidorm zien wij al gauw de rots van Calpe, deze steekt een paar 100 mtr in zee, iedereen kent het, In Calpe gaan wij eerst naar de Mercadona  Wij gaan op de CP staan vlak bij de Aldi, 11.00 euro incl. alles ca. 700 mtr.van het strand. Na de lunch pakken wij de fiets, fietsen langs de boulevard, er staan ook hier veel flats, wij gaan op zoek naar Rent a home daar hebben wij morgen een afspraak mee, het ligt in oud Calpe, er zijn veel straten die stijl zijn richting zee.  64 km.
15 sept. wij hebben om 10.00 uur een afspraak met Rent a home, een Nederlandse eigenaar die huizen verhuurd, zij leggen alles netjes uit wat de voorwaarden zijn, ook andere dingen komen aan bod, ziektekosten, ziekenhuizen enz., er komt vanaf 1 december een appartement vrij vlak bij oud Calpe, wij gaan daar kijken, voor de deur staat een Nederlands stel uit de Jordaan, zij laten ons hun appartement zien, het ziet en nieuw en mooi uit, misschien niet helemaal wat wij zoeken, de huur voor ons 400,00 euro per maand. Na het bezoek gaan wij 100 mtr van het appartement in oud Calpe een wijntje drinken met tapa, wel heel leuk deze wijk veel restaurantjes en kneepjes.
P1020565P1020561P1020562
16 sept. na het ontbijt een huurauto besproken voor zondag 3 dagen, wij gaan dan de buurt verkennen, om 13.00 uur gaan wij naar het strand, het strand zit vol mensen, veel Spanjaarden uit Madrid, Engelsen, Belgen en veel Russen, gezellig en leuk om te zien, de zee is heel mooi, zandstrand geen golven en loopt langzaam af, helemaal ok en het weer!!!!!!!!!!!!!. het houd niet op zon, zon,zon.
17 sept.vandaag gaan wij naar de markt, ca. 500 mtr van de CP, een hele grote markt met heel veel mensen, alle Nationaliteiten hoor je daar, wij kopen wat shirtjes, Ingrid een bikini en badpak, fruit en ham. In Calpe en omstreken wonen 22000 inwoners waarvan 11000 emigranten. Wij fietsen langs het binnen meer met heel veel flamingo's. Om 17.00 uur haal ik de huurauto op een Peugeot 207.
P1020576P1020577P1020574
.P1020578P1020579
18 sept. met de huurauto op stap.Wij rijden eerst naar het noorden Javea en Denia, beide steden staan ons niet aan. In Denia een gigantische jachthaven. Daarna rijden wij richting La Nucia daar wonen veel Nederlanders, een leuk plaatsje 10 km van de kust wel leuk maar niet alles. Na een vermoeide dag rijden wij weer naar de CP. s’ avonds een gezamenlijke barbecue gezellig met mensen gezeten uit België
P1020581P1020582.
19 sept. vandaag hebben wij een afspraak met een Nederlander om te praten om te wonen in deze omgeving, wij bezoeken het plaatsje Albir drinken daar koffie, misschien heeft hij iets voor ons, wordt vervolgd. Wij rijden nog even door de omgeving en gaan dan terug naar de CP.
20 sept. de laatste dag met onze huurauto, wij rijden nog 1 keer door de omgeving van Albir, een leuk plaatsje, hier wonen veel Noren, Belgen en een wat Nederlanders. Een plaatsje met een prachtige baai en strand.
21 sept. vandaag gaan wij naar de camping in Albir, daar gaan wij ruim 1 week staan. Een prachtige camping met groot zwembad, prachtig sanitair, zelfs op de toiletten liggen handdoekjes, mooi inloopdouches. Er staan hier veel mensen het hele jaar, na september is de camping vol. 15 km.
22 sept. vandaag een afspraak met de eigenaar van een huis, koffie gedronken bij hem thuis en de voorwaarden doorgenomen, wordt vervolgd, wij moeten er nog goed over nadenken wat wij doen, s’ middags naar Calpe gefietst over de boulevard, je kan langs zee een paar km. fietsen, heel leuk om te zien, leuke eettentjes  en barretjes. Het weer, natuurlijk heerlijk 30 gr.