Deel 1 voorjaar 2016 Zuid Frankrijk

Het is eindelijk weer zo ver de camper komt uit de stalling. Wij zijn dit jaar niet op wintersport geweest, Ingrid heeft een nieuwe knie, dat gaat heel goed, kunnen wij weer wandelingen en fietsroutes maken. Wij hebben van 7 t/m 10 april eerst nog een nieuw leden weekeind van de NKC in Callantsoog dat wij organiseren, daarna een paar dagen naar de broer van Ingrid en daarna in Cuijk het 5 jarig bestaan van onze vrienden club, die wij  ontmoet hebben in Mauterndorf Oostenrijk dat wordt een heftig weekeind!!
Vanaf zondag 17 april gaan wij verder naar Zuid Frankrijk, wij zien wel waar wij uitkomen, een beetje Drome, Provence en de kust.
7 april nog even met de camper langs de garage, hij heeft apk en een kleine beurt gehad, er moeten nog nieuwe spatlappen gemonteerd worden. Om 13.00 vertrekken wij richting Callantsoog voor het nieuwe leden weekeind van de NKC, het weer valt tegen. Wij zijn om 14.00 op camping de Tempelhof een mooie camping met zwembad en mooi sanitair, wij ontvangen 8 april 47 campers, allemaal nieuwe leden van de NKC, vandaag wat kleine klusjes, bewegwijzer bordjes neerzetten, banners en vlaggen neerzetten, om 17.00 uur in de zon een gezamenlijke borrel, het weer valt mee van tijd tot tijd zon.
8 april de eerste campers staan al om 11.00 uur voor de poort ik ontvang met Marlies de campers, de andere mannen plaatsen de campers, als de campers staan hebben de dames informatie en koffie, de dag loopt door met deelnemers en s’ avonds hebben wij presentaties van leveranciers en een vragen uurtje, het weer is goed met zon, het is een leuke groep camperaars.
P1010929P1010924P1010923
9 april vandaag in de ochtend presentaties van leveranciers, ook wordt de app van de NKC uitgelegd, s’ middags buiten een markt met leveranciers, s’ avonds eerst borrelen en een koud en warm buffet, na het diner een feestavond met levende muziek, het was een prachtige dag met tevreden deelnemers.
10 april het is weer de laatste dag van het nieuw leden weekeind, om 10.00 een gezamenlijk ontbijt en afsluiting, er gaat nog een groep naar het Zwanenwater op de fiets wij gaan nog lekker tot 14.00 uur in de zon zitten, het was een prachtig weekeind met mooi weer en tevreden deelnemers. ook is onze groep naar elkaar toegegroeid het was met hun heel gezellig en veel gelachen. Om 15.00 uur vetrekken wij weer richting Hoorn, maandag de camper inladen voor de Frankrijk.
110 km.
12-13 april om 12.00 uur vertrekken wij richting Beugen daar woont Ingrid haar broer wij blijven daar tot 14 april dan gaan wij naar Cuijk daar hebben wij het weekeind met de wintersportgroep. In Beugen de 1e asperges gegeten en elke avond het keesspel op tafel de eindstand was 4x4. De club bestaat 5 jaar, iedereen heeft wat voorbereid, ook gaan wij een nieuwe naam bedenken, wel heftig maar daarna uitrusten in Frankrijk.
200 km.
14 april vertrokken uit Beugen om 09.30 uur eerst nog wat boodschappen gedaan voor s’ avonds wij hebben een barbecue, de campers arriveren voor 12.00 uur alleen Ann en Jack komen om 19.00 uur. Ik heb een presentatie gemaakt van 5 jaar camperclub met leuke foto’s en teksten, dat wordt weer heel gezellig. Het is een prachtige camperplaats in de bossen met mooi sanitair en een binnenruimte met keuken. De camperplaats heet ons plekske in Vianen en kost maar 12 euro alles incl.De foto presentatie was heel leuk met leuke herinneringen veel gelachen, ook wordt er een nieuwe naam van de club gekozen, wij heten vanaf heden club C5, het wordt natuurlijk laat met veeeel wijn!!
12 km.
15 april  vandaag gaan wij naar Xanten in Duitsland bezoeken daar hebben Kees en Harry iets geregeld. Om 10.00 uur vertrekken wij met een huurbusje, om 11.00 uur zijn wij er Kees heeft een rondleiding geregeld door het plaatsje een prachtig plaatsje met een mooie Dom kerk. Na de rondleiding gaan wij heerlijk lunchen met lekkere wijnen, daarna nog even op de camperplaats in Xanten voor andere jaren. Om 16.00 uur weer terug het busje teruggebracht en nog even genieten van de zon, het weer was vandaag slecht, in de avond soep en Franse kaas gegeten.
P1010969 P1010966P1010960
16 april vandaag gaan wij naar Cuijk en fietstocht en de overdekte markt. Eerst naar de overdekte markt, een gigantische markt met rommel, daarna met de fiets via Cuijk met het pontje over de Maas naar de Plasmolen daar drinken wij koffie. Terug op de CP een cadeautje voor Cor die is jarig. S’ avonds de barbecue van Cor met te veel drank, het was weer heel gezellig.
17 april eerst nog een gezamenlijk ontbijt in de binnenruimte, wij vertrekken om 10.15 uur afgesproken om de laatste week van juli weer bij elkaar te komen in de regio Utrecht bij Kees. Geen files bij Maastricht en Luik, tanken in Luxemburg voor 87 cent, wij zijn om 16.00 uur in Pont a Mousson een CP aan de Moesel voor 9.50 euro alles incl.
416 km.
18 april heerlijk geslapen na een rustige avond het weekeind was heftig, om 09.30 uur vertrokken richting Bourg a Bresse, het is bedoeling om de route Napoleon te rijden het weer in de Jura is slecht met regen en hagel. Via Besancon richting Coussan daar is een CP. Eerst naar de Super U een prachtige supermarkt met heel veel lekkere dingen, morgen gaan wij proberen een internet kaartje te kopen. De CP in Coussan is gratis met service, hopen dat het weer morgen mooier is.
366 km.
19 april het was heel koud vannacht 4 gr. om 08.00 uur naar de bakker een lekker stokbroodje, om 09.15 uur weggereden via de D1083 naar Bourg en Bresse,prachtig weer!!! Bij een Centre Commercial vragen bij Orange naar een internet kaartje, zij hadden het niet, wel in het centrum bij de kerk bij Orange  kan dat wel. De camper op een groot parkeerterrein geparkeerd lopen naar de kerk en inderdaad het lukt, een internetkaartje voor onze mifi. Een kopje koffie op het terras daarna richting Grenoble. Een prachtige route met mooi weer, in de verte zien wij sneeuw op de Alpen, je rijd langs de Alpen, een paar km. op de autoroute afslag Sassenage daar is een CP gratis bij een meertje. Een prachtige CP met een paar campers, de stoelen naar buiten en lunchen. Het internetkaartje werkt heel goed. Een borrel in de zon en daarna lekker gegeten.