Even terug naar Nederland 2017

Wij wonen nu al weer 4 maanden in ons appartement in Altea Spanje. De kinderen en kleinkinderen zijn al een paar dagen langs geweest, ook diverse campervrienden. Jos en Marlies, Theo en Ineke en mijn zus en zwager zijn geweest, wij gaan even terug naar Nederland. Sylvia en Fred zijn echte vrienden van ons geworden, wij hebben een kookclub opgericht met nog 5 stellen, die mensen zijn bij ons op visite geweest, wij hebben het gewoon druk, boelen,  zingen en Ingrid beeldhouwen. Het weer is heerlijk gewoon Spanje, elke dag buiten ontbijten en dineren, zonnen en zwemmen.. Onze camper staat eindelijk op Spaans kenteken, het heeft 2 maanden geduurd voordat hij door de keuring was, ze spraken elkaar steeds tegen, een caravan of camper!!!!. Het bevalt ons heel goed het leven in Spanje, eind juni gaan wij voor 5 weken terug naar Nederland, een druk programma, langs de broer van Ingrid, een feest in België, kookclub, familie diner enz. enz.

Vrijdag 23 juni het is zover wij gaan met de camper weer op pad. Om 10.00 uur halen wij de camper, eerst de camper wassen, ziet er niet uit, banden op spanning, camper inpakken. Om 12.00 uur vertrekken wij richting Benissa, 10 km. verder daar is een Lidl, eerst inslaan. Wij rijden verder over de N332 naar Cullera, daar hebben wij vorig ook gestaan, toen hebben wij ons huis verkocht. Wij komen aan om 14.00 uur er staan een paar campers, het is vandaag heel warm 35 gr. rustig bij de camper blijven s’ avonds wat sla met een schnitzel, vandaag is het het feest van San Juan  dat betekent een begin van de zomer, om 10.00 uur komen er duizenden mensen het strand op met tafels, stoelen en vrachten hout, dat gaat allemaal de brand in, hele families, weer leuk om te zien. Wij drinken een Gin tonic op het strand en zien de gezelligheid.  97 km.

24 juni een rumoerige nacht veel muziek,  eerst rustig ontbijten achter de camper in de schaduw, daarna naar het plaatsje met de fiets koffie drinken, het is nu al veel drukker dan het najaar, wij gaan s’ middags naar het strand en zijn niet allen, weer hele families, gezellig dat Spaanse. Om 17.00 uur een borrel bij de camper en  s’ avonds eten in het zelfde restaurant van vorig jaar toen wij de verkoop van ons huis vierden. Morgen een stuk verder richting noorden.

25 juni weer een warme nacht, lekker gegeten in het restaurant, wij gaan om 09.00 uur verder. Als wij wegrijden zien wij wat een rotzooi er achter gelaten is op de parkeerplaats, Spanjaarden moeten nog veel leren. Het is vandaag heel warm 35 gr. de airco is heerlijk in de camper, wij rijden om Valencia daarna de B weg langs de tolweg, wij besluiten om door te rijden naar Palamos diverse kennissen hebben daar gestaan. Wij rijden langs onze wijnboer richting Penedes, kopen daar pakken rode wijn en olijfolie voor onze kinderen, daarna richting Palamos, het is heel druk veel files richting de grote steden, veel Spanjaarden moeten terug van het weekeind. Om 16.30 uur komen wij aan op de CP ziet er goed uit 12 euro.   550 km.

26 juni vanochtend een klein beetje regen, daarna het achterlicht proberen te maken, het lukt Ingrid, als wij in Nederland zijn moet ik daar naar laten kijken, daarna met de fiets naar het centrum, koffie drinken aan de boulevard en lopen door het oude centrum, daarna terug naar de CP wat lezen en een borrel, weer een leuke dag, met heel mooi weer, morgen blijven wij nog, daarna moeten wij toch de oversteek maken door Frankrijk met slecht weer.

27 juni nog 1 dagje Palamos, wij gaan om 12.00 uur met de fiets naar het strand, huren 2 bedden, er valt veel te zien, zeilschool en allerlei activiteiten, leuk om te zien. Morgen gaan wij verder.

28 juni om 09.30 uur vertrokken, alles vers in de camper, wij rijden richting Girona en komen door Bisbal, daar wij met de kinderen 30 jaar geleden allerlei vazen gekocht. Daarna een stukje tolweg gaan de grens over je ziet in de Pyreneeën heel veel zwarte wolken, als wij de grens over zijn gaat het heel hard regenen. Daarna de N weg op richting A 75. Wij gaan naar het plaatsje La Canourque een CP gratis vak bij een schattig plaatsje, in het centrum heel veel stroompjes en riviertjes, deze gaan onder de huizen door, echt Frans. Het weer is heel slecht met veel regen. 400 km.

P1030134P1030132P1030126

29 juni Vannacht heel veel regen de temperatuur zakt wel erg hard, bij de Costa Brava nog 30 gr. nu 13 gr. dus dekbedden erin en lange broeken aan. Onderweg ook heel veel regen wij gaan naar St.Pourcain, een CP bij de sportvelden aan een riviertje, schattig maar niet met dit weer, ok wij moeten verder, maandag hebben wij afgesproken met de broer van Ingrid, er staan 50 campers met 90% Fransen, de mensen weten niet dat wij Nederlanders, zij zien ons Spaans kenteken, wel leuk om te horen.  250 km.

30 juni lekker geslapen onder ons dekbed, om 09.00 uur vertrokken en weer regen, shit weer, wij rijden de N80, N70 daarna de N weg langs de Peage. Wij rijden de route grand cru de Bourgogne, alle grote wijnhuizen komen langs, ik heb er vele mogen proeven.Langs de weg zien wij veel versierde fietsen staan de tour komt daar op 7 juli. Wij besluiten om toch de Peage te nemen bij Dijon, wel lekker met dit slechte weer, wij komen om 16.00 uur aan in Pont a Mousson een CP bij de haven voor 10.00 euro alles incl. wij blijven morgen hier ook.   494 km.

1 juli Wij besluiten om toch weg te gaan het komt met bakken uit de lucht, wij gaan naar de CP bij Maastricht het weer voorspelt dat het morgen beter wordt en blijven dan morgen daar nog, eerst naar de bakker en koop een lekker gebakje, dat mag wel met dit weer. Wij tanken nog in Luxemburg voor 92 cent en gaan verder, om 13.30 uur komen wij aan en weer regent het pijpenstelen.   330 km.

P1030139P1030140P1030141

2 juli Wij gaan met de fiets naar het centrum van Maastricht, Theo en Ineke zijn met de trein ook in Maastricht, wij drinken koffie op het terras en natuurlijk winkeltjes. Een dag zonder regen.

3-4 juli wij gaan verder naar Beugen de broer van Ingrid.

5-6-7 juli Prinsenbeek naar Jack en Ann op een schitterende camping, wij gaan met de fiets naar Breda Tapas eten, op de terugweg plenzen van de regen en wij worden heeeeeel nat.

8-9-10 juli Kalmthout de camperclub C5, feest van Harry en naar Antwerpen.

11 juli haven van Hoorn, best gek om terug te zijn in Hoorn, snel naar onze kinderen.

P1030149P1030150P1030152

12 juli s’ morgens weer veel regen, s’ middags boodschappen doen, spullen kopen die wij niet kunnen krijgen in Spanje, om 16.30 uur komt onze kleinzoon terug met de fiets van het kamp van school.

13 – 20 juli Wij staan met de camper op het pad bij onze zoon, familie diner met onze neven, musical van ons kleinkind, 1 dagje naar de camping in Bovenkarspel daar staan onze vrienden Jos en Marlies voor een evenement van de NKC, door naar Huizen, wij gaan op de CP staan, s’ middags fietsen wij naar Theo en Ineke, zij verwennen ons morgen op een diner als dank dat zij in Spanje geweest zijn.

P1030158P1030159P1030163

22 juni wij vertrekken weer richting Spanje, het is vandaag zaterdag druk op de weg, veel mensen gaan met vakantie, wij voelen dat wij weer naar huis gaan, het bezoek aan Hoorn was leuk en natuurlijk onze kinderen en kleinkinderen te zien, wij zien Spanje als ons thuis.Om 10.30 uur vertrokken uit Huizen, via Maastricht, Luik, Metz naar Pont a Mousson de CP was vol wij rijden door naar Millery een CP gratis langs de Moselle, prima plek met vers water en afvoer zeker voor de volgende jaren. 520 km.

23 juni om 09.00 uur weg, rustige nacht er stonden ca. 10 campers, wij gaan naar de peage richting Dijon naar Chalon sur Saone daarna de N70 naar Clermont Ferrand een hele goede route de N70 is vaak 4 baans en geen rotondes. Wij gaan naar de CP Montpeyroux het plaatsje is auto vrij, wij lopen het plaatsje in, schattig om te zien allemaal middeleeuwse huisjes. 550 km.

24 juni vannacht veel regen wij gaan naar het zuiden, onderweg veel zonnebloemen, wij gaan naar de CP St.Pierre aan de kust bij Narbonne, er staat heel veel wind, de CP kost 8,00 euro incl. water en afvoer, wij kunnen een beetje uit de wind zitten, maar het is niet erg fijn, wij treffen het niet in Frankrijk, wij hebben vaak slecht weer.   365 km.

25 juni wij besluiten om toch weg te gaan ivm de sterke wind, wij gaan aan de grens Frankrijk Spanje drank inslaan, wat een gekte al die Fransen kopen heel veel, voor ons is dat minder, wij nu zijn gewend aan Spaanse prijzen. Wij rijden door om Barcelona naar de CP bij de cava boer Avinyonet de Penedes gratis tussen de wijnvelden.  328 km.

26 27 juni  wij besluiten om naar Tavernes de la Valldigna te gaan, daar zijn wij al vaker geweest, het plan is om 2 dagen te blijven en de camper schoon te maken, de was in de machine. Eerst gaan wij langs ons wijnboertje, kopen olijfolie en wijn voor ons zelf en kopen wijn voor het strandfeest met onze vrienden op 26 augustus, om 15.00 uur zijn wij op de CP.  400 km.

28 juni naar huis camper uitpakken en naar de stalling brengen, volgende keer moeten wij onze afspraken in Nederland anders plannen, deze keer was het wel heel veel.   70 km.

Heen reis   2530 km, terugreis 2250 km,  totaal gereden 4780 km.